Blog in Romina

Momeală de jos sau pop-up? Neil Spooner.

2022
Această întrebare este pusă foarte des, iar de obicei, răspunsul depinde de situație. Iarna, în timp ce pescuia cu o ședere peste noapte, Neil Spooner a confirmat acest lucru. Cu toată varietatea de platforme existente, pescarul modern are ceva de gândit. Dar când se pune întrebarea la momeală, atunci există o singură decizie de luat: momeala de jos sau pop-up? Îmi place că pot fi echilibrate, depășite, folosite direct din pachet sau în orice alt mod, dar în final, un lucru va fi folosit în partea de jos și ceva nu va fi.

Am ajuns în Biggleswade la Manor Farm cu intenția de a pescui în două locuri diferite, folosind ambele platforme.

Am ocolit complexul și am decis să rămân pe Carp Lake, pentru că nu era absolut nimeni pe el. Dar cel mai important, acesta este singurul lac unde sunt vizibile urme de pește. Găsesc un loc în care pot vedea foarte clar întregul corp de apă. Dacă peștele decide să se grăbească, atunci îl pot vedea imediat și mișc, dacă este necesar.

Mai întâi trebuie să folosesc o tijă de pescuit pentru a afla ce este în partea de jos în fața mea. Nu am pescuit niciodată pe acest lac și nu aș dori să îl fac „orbește", pentru că am doar o noapte la dispoziție pentru a prinde crap. După câteva distribuții, cel mai rău coșmar al meu s-a împlinit sub forma unor alge groaznice groase. Și atunci îmi devine imediat clar că pentru furnizarea eficientă de momeală de fund, trebuie să găsesc o zonă curată printre aceste alge.

După aproximativ 45 de minute de turnare constantă, am reușit să găsesc o mică fâșie curată de pietricele. Întrucât complotul este relativ mic, am decis să arunc o mare parte din momeala mea cu un vârf pentru a fi sigur că majoritatea au ajuns acolo unde au nevoie. Aștept un singur pește, așa că nu vreau să folosesc prea multă momeală și să îmi anulez șansele. Prin urmare, am ales Mini Skyliner și am aruncat 10 spoduri umplute cu un amestec de cânepă cu aromă de chili amestecat cu 50 de boilies întregi și tocate.

Acum este momentul să pregătiți echipamentul pentru turnare. Folosesc un instrument combi format din 2 părți: partea dură a Mouthtrap-ului și partea moale cu lesa supernaturală I8lb. Toate acestea se termină cu un cârlig Kaptor Wide Gape de dimensiunea 6 cu acoperire de culoare pietricică și un inel de rigă mic. În loc să folosesc momeala obișnuită de jos, am decis să folosesc snap-in-ul „om de zăpadă". Am combinat o momeală din partea de jos a celulelor de 18 mm cu un pop-up galben decupat. Testez și reglez toate acestea până când încet începe să se scufunde. Înainte de a arunca totul, adaug un pachet mic de boilies-uri celulare sfărâmate, pe care le arunc în cârlig. Acest lucru înseamnă că cârligul nu se va încurca în alge și, prinderea mea își va îndeplini efectiv funcțiile. Odată ce toate acestea sunt abandonate, trec la a doua tijă. Ținând cont de cantitatea de alge, am o singură opțiune - echipamentul „chod". Sunt sigur că majoritatea dintre voi care citiți acest lucru au încercat deja acest echipament în practică, deoarece multe lucruri sunt scrise despre acesta și dintr-un motiv întemeiat. Acesta este un indiciu că funcționează cu adevărat. Situația mea actuală este cea mai ideală pentru un astfel de moment. S-a scufundat ușor spre alge, iar scufundătorul va trece prin ele și se va scufunda până la fund. Și dacă aș folosi aranjamentul obișnuit al clemei pentru scufundător, atunci ar fi tras cârligul în alge și echipamentul ar fi fost ineficient. Mai mult, momeala ar fi ascunsă și ar fi dificil ca crapul să o găsească. Echipamentul „chod" garantează vizibilitatea momeței. Prefer să folosesc linia de pescuit în loc de spărgător de gheață sau de lider. Se contopește bine cu partea de jos și devine aproape invizibil.

Am decis să arunc „chodul" la aceeași distanță cu „omul de zăpadă", la doar 14 m spre dreapta. După mai multe distribuții, am înțeles că partea de jos este foarte asemănătoare cu ceea ce am văzut mai devreme, dar într-o zonă, se pare, există mai puține alge. În general, snap-ul Chod poate fi utilizat cu ușurință pe orice fund.

Am selectat site-ul și leagă celula pop-up, pe care am înmuiat-o anterior în potențatorul de gust corespunzător pentru momeala de pe cârlig. Încă o dată verific momeala, astfel încât să fie echilibrată critic. Acest lucru este necesar pentru ca acesta să coboare încet și cu succes la orice alge, fără a zbura prin ele spre fund. Pentru ca totul să se întâmple așa cum mi-am dorit, aveam nevoie de câteva distribuții. În curând, ambele linii de pescuit sunt relaxate și capcane sunt stabilite.

În ceea ce privește stilul de momeală, acesta va diferi atunci când folosiți echipamentul „chod" și când folosiți momeala de jos. În loc să creez un covor de momeală densă, vreau să împrăștiez boiliesuri pe o suprafață mare a fundului. Acest lucru se datorează mecanicii ambelor snap-in-uri.

Momeala pop-up trebuie aruncată mai mult pe site decât pe un„punct" specific. Umplu această zonă cu aproximativ 200 de clocote, astfel încât acestea să fie uniform împrăștiate. De fapt, împrăștiez boiliesuri pe un lot pătrat de 3m X 3m. Acest lucru se face astfel încât peștele s-a mutat constant în căutarea hranei pentru el. Întrucât peștele face multe mișcări în timpul hrănirii, iar particulele alimentare din jurul său se ridică de jos, în caz de coliziune accidentală cu o prindere, nici măcar nu o va observa.

În ceea ce privește echipamentul „om de zăpadă", acesta se află pe fundul lacului, în mijlocul unui covor dens de momeală, iar crapul nu trebuie să înoate undeva departe pentru a ridica momeala. În alcătuirea mea, folosesc boom-ul dur și asigurat pentru a mă asigura că este plat.

Imediat ce am pus tijele și uneltele în ordine, am decis că este timpul pentru o ceașcă de ceai. În curând se va întuneca, iar în stânga mea încep să observ mișcarea peștelui. Este destul de aproape de mine, ceea ce îmi oferă motive să sper la o mușcătură.

Speranțele mele sunt îndreptățite, toiagul de pescuit din partea dreaptă, cu snap-in-ul „chod" îmi indică o captură lentă, dar intenționată a momecii. Când iau un toiag de pescuit, am înțeles că am un pește decent. Se face simțită și se păstrează cu încredere în profunzime. Dar treptat, crapul cedează la presiune constantă și se apropie încet de plasa de aterizare. Din fericire, după 5 minute, există deja un crap scalp plumb.

Am fixat bine plasa de aterizare, astfel încât crapul să nu alunece și sunt imediat pregătit să arunc din nou aproximativ 50 de bucăți de momeală în aceeași zonă cu cobra. Cred că acest moment este foarte important. De îndată ce voi reumple zona cu momeală, peștele va continua să caute hrană. Cu cât mai rapidă prinderea mea este în apă, cu atât voi avea o șansă reală de o nouă mușcătură. În plus, în acest timp, peștele din plasă va putea respira după o luptă recentă.

Am pregătit totul pentru cântărire și am luat crapul de pe plasa de debarcare. Total - 12 kg! Apoi l-am pus într-o pungă și în apă, ca să pot face o poză dimineața.

Am urmărit multă vreme activitatea peștelui, dar la una dimineața am decis să mă culc.
La 6 dimineața, ceasul deșteptător m-a trezit și am fost un pic supărat pentru că nu mai puteam să prind nimic altceva.

Când m-am ridicat, alte câteva crapuri s-au făcut simțite, dar, deoarece era deja zorile, totul de pe lac era neobișnuit de liniștit și părea că nu există pește deloc.
Imediat ce a fost destul de ușor, am decis să-mi fotografiez captura, crapul a pozat foarte bine cu mine și apoi l-am lăsat să meargă în habitat.

Voi schimba momeala de pe cârlig la una nouă și voi muta una dintre tije. În stânga mea văd o insulă cu o mulțime de înfășurări și, sunt sigur că sunt foarte multe crapuri. Cred că de aici mă așteaptă răcoarea din timpul zilei. Voi folosi doar o momeală pe cârlig, pentru că cred că acesta este un site pe care peștele îl va folosi mai mult ca refugiu decât doar pentru hrănire.

Tijele sunt de multă vreme nemișcate și, din păcate, trebuie să fac un pachet. Nu sunt supărat cu crapul meu prins, dar sunt sigur că site-ul meu de momeală mi-ar putea da un alt rezultat.

În schimb, acest loc este mai potrivit pentru snap-in și pop-up. Cu toate că, este ușor să spunem așa, privind înapoi în trecut, dar cu atâtea alge, momeala de jos s-ar putea ascunde cu ușurință în ele și, în consecință, să fie ineficientă. Această situație dovedește că deseori, ceea ce este în fața ta, cu o evaluare corectă a situației, este un factor cheie în succesul sau eșecul tău, în caz contrar.

1) Neil ar folosi cu bucurie snap-urile „chod" gata făcute, dar el își face singur
combi se prinde
2) Momeala de cârlig este formată din momeala din partea de jos a celulei împreună cu un pop-up ananas decupat
3) Momeala de jos și micul inel de rigă sunt atașate la o bucată de cordon împletit de Supernatural
4) Apoi sunt atașate de cârligul Kaptor Wide Gape Kaptor, astfel încât totul împreună să arate astfel
5) O bucată scurtă de tub de contracție termică este filetată în cârlig și cârlig, după cum se arată
6) Apoi tubul este redus într-un unghi folosind aburul din ibric
7) Cablul împletit este tăiat la o lungime de 10-12 cm și este atașat de inelul platformei ovalare
8) La un capăt al materialului dur al Mouthtrap, Neal fixează o buclă Link
9) Utilizează instrumente mari Krimps și Krimp, un alt nou Korda
10) Celălalt capăt al materialului rigid al brațului rigid este atașat la inelul riglelor de pe un cârlig de răchită
11) Putty pentru snap modelat în jurul ringlet și două noduri, și ați terminat
12) Instrumentul combi combină atât partea tare cât și partea moale cu un cârlig - ideal