Blog in Romina

Deschiderea de Sezon 2023

Va salut dragi colegi!
Cred că foarte mulți dintre voi deja au deschis sezonul de pescuit. La mine din păcate deschiderea a fost cu un pic de întârziere. Am mai avut cu colectivul o deplasare în România pe balta Horgesti,dar după cât cunoașteți pescuitul cu colectivul e un alt tip de odihnă. Ca și majoritatea pescarilor,pe data de 1 mai am decis să o întâlnesc pe baltă. Greu m-am decis la ce baltă să plec necătând ca pe portalul nostru sunt deja peste 100 de locuri de pescuit. Pînă la final am luat decizia sa plec la o balta din raionul Cimișlia (n*am să-i dau nume bălții să nu se vorbească ca-i fac publicitate). Temperatura afara era +18 grade ziua, noaptea a scăzut la +1 grad, era un vânt destul de puternic, bătea valurile din coada în damba ,de aceea și m-am decis să pescuiesc pe damba iazului.

Locuri de pescuit pe damba sunt doar 2,la începutul dambei și la sfarsit în rest de-a lungul ei sunt crengi și copaci, ( casa crapului). Zontând zona cu markerul așa pe vânt cum era (cam greu dar am facut-o) am găsit 2 denivelări. În scurt timp am făcut 2 paturi de nadâ, unul la 60 metri de la mal și 20 metri de la crengi, iar alt pat la 90 metri pe diagonală direcția înspre coada iazului (nu știu de ce în capul meu era teoria că peștele pe acolo migrează) ca sa pot să-l prind la intercepție. Am hrănit cam câte vreo 30 de spomburi în fiecare pat de nada, pescuiam cu 4 lansete, câte o lanseta în patul de nada ,cu celelalte două tot le mutam mai în spate sau mai în fața, mai la stânga sau mai la dreapta. Nu a trebuit mult sa aștept ca am avut și prima trăsătură, am scos drept că în loc de crap era o plătică cam de 1,7 kg, destul de mare nu văzusem așa platici mai înainte. În scurt timp pleacă și încă o lanseta, în timpul când scoatem ciortanul la mal,pleacă încă doua, până la final 4 lansete pe mal,4 pești în cadă,drept ca nici unul mai mare de 1 kg. Am uitat sa menționez, monturile din flurocarbon grosimea 0,4 lungimea 17 mm , cârligele K1 numărul 6 ,pe fir pop-up-uri toate cu gusturi diferite 2 gust de carne și 2 fructe de la 6-10 mm în diametru. Văzând că este activ peștele mărunt am decis sa fac schimbări și la 2 lansete am scos 2 pop-up-uri și pun 2 bile de 20 mm tot cu gusturi diferite. Cum am pus bilele așa și au stat pâna când peste 2 ore nu le-am scos și le-am înlocuit pe balansuri de 14 mm. Monturile cu pop ap dadeau ramdament bun (4 pești mici mici +1 mediu).
Pe noapte iau decizia să pun 2 bile de 20 mm și 2 alune tigrate (în mancarea care am hrănit patul de nada era multă alună tigrată cam 40 la sută), și poftim, pe la vreo 22.00 am prima trăsătură la aluna tigrata, și pun pe saltea o salonta de 5,700.

Fiind obosit de pe drum am decis să scot lansetele din apa și să trag un pui de somn, desteptarea a fost la 06.00 și tactică câte o alună tigrată pe fir la 2 lansete și la altele 2 lansete cate în balansuri de 14, mi-au organizat randamentul toata ziua. Planificăm să pescuiesc minim 48 de ore ,dar deja la ora 16.00 aveam undeva +- 40 de pești prinși, dintre care și aceste 7 capturi frumoase, de aceea am decis, ca scopul a fost atins plus acasă este mai confortabil de dormit, am luat decizia să plec liniștit acasă.
Deci să rezumăm distanța de 60 și 90 metri lângă dambă, hrană cereali de tot tipul +- 12 kg cam câte 6 kg în patul de nada alimentarea 3 ori pe zi, firul din fluorocarbon, adâncimea 1,7 metri + nămol. Ori ca eu am făcut ceva corect ori ca am avut noroc. Pe final am avut o deschidere de sezon productivă.

A da ,am uitat să menționez peștele prima ce făcea pleca în crengi, de aia am avut nevoie să schimb firul de la 0.3 la 0.4 ca să pot sa scot crengile din iaz. Am pierdut 4 momitoare. până n-am găsit soluția cum să nu-i dau voie să intre în crengi,dar despre aceasta voi scrie un alt articol. Fir intins sa aveti,odihniti-va pe cinste ,nu uitati să lăsati curat din urma voastra și eliberati capturile frumoase. V-am cuprins. Pe curând!