Articole

Pescuitul la Daac Aqua

Tactică Sport
Vă salut, dragi colegi și prieteni!

Weekend-ul trecut am avut ocazia și marea plăcere să vizitez noua baltă sportivă din com. Ivancea, DAAC Aqua, desprea ea sau mai bine despre pescuitul la primul iaz din Ivancea vorbim în articolul dat.

Cine este pasionat de pescuit sportiv cred că este la curent precum că Nou în Republica Moldova s-a mai deschis încă un iaz pentru amatorii de pescuit Catch and release. Vreau să menționez că este la moment unic, Balta sportivă care are capacitatea de a primi la competiții în jur de 40 de echipe, fiind împărțită în 2 zone - zona ,,A’’ malul dinspre nord și zona ,,B’’ malul dinspre sud.
Făcîndu-mi înregistrarea la un concurs care va avea loc pe data de 10 august a anului curent la balta dată, am decis să plec la un mic antrenament pentru ca să fac cunoștință cu iazul.Ce am găsit pe net :
Lungimea bălții
Lățimea bălții;
Suprafața totală;
Adîncimea medie;
Și că balta se afla într-un loc pitoresc, că pe de o parte este aplasată pădurea ( partea sudica), iar malul de vizavi este mărginit de lanuri. Cam atîta informație am găsit pe net.

Din start planificasem să pescuiesc de pe malul de sub pădure, drumul este bun asfalt pînă în sec 4, unicul minus că nu în toate sectoarele ai acces cu mașina direct pînă în sector, sunt porțiuni unde mașina trebuie lăsată la 10-40 metri. Și dacă ai mult bagaj, ca mine, nu este chiar comod să te deplasezi în zonă .

Sectoarele care fiind disponibile accesului cu mașina ; 4.5.6.7.8 erau ocupate. Deci am decis să plec pe malul de vizavi, dar și acolo mă aștepta o surpriză…

Cu cîteva zile mai înainte a plouat și drumul nu era chiar bun pentru camioneta mea , mai bine spus am putut să ajung pînă în sec. A4 nu am vrut să risc să merg mai departe pentru că drumul era plin de băltoace.

Sec. A4 -un sector minunat, stai la umbră, pantoane din piatra + ca bonus ai și priză în sector și veceu curat la 20 metri. Îți iei laptopul și poți lucra de pe malul iazului.

Am ajuns vineri seara și planificam să stau pînă duminică la masă. Am aranjat lagărul și ca orice om obosit m-am culcat.

C-am asa arată...
Sîmbătă la ora 06.00 eram plin de energie și gata de atac. Am sondat locul , am găsit 3 denivelări, prima la o distanța de 115 -107 m, a doua 70-80 m și a treia 40-34 m. Decizia a fost sa fac 2 paturi de nadă, unu la 70 metri și unu la 40 metri cum ar fi corect spus la intrare și ieșire din văgăună. Două lansete la 70 si 75 m și două la 40 m și 45m. Pe fir dambalsuri cu gust de Banane- Ananas și Monster Crab la fel și boiles cu gust de alună tigrată și mirodenii.

La toate lansetele fiind gusturi diferite, montura clasică de 17 cm cîrlig numărul 6, greutate 110 grame in-line. Nu a trebuit mult să aștept și la 10.30 am trăsătură la lanseta N1 distanța 70 m.

Primul crap scos pe mat fiind o salontă frumoasă de 4,820 gr numai am dovedit să lansez lanseta din nou, că trage lanseta nr.-2 de la 75 m, facînd un drill nespus de tare, după 15 minute de plăcere l-am pus pe saltea și peștele cu numărul 2, care a fost un crap de 5,12 gr.

Pînă seara de la aceste 2 lansete am avut 6 crapi. Cu greutatea medie între 5-6 kg , lansetele de sub mal tăceau. Noaptea am avut încă 3 trăsături , toate fiind cu succes ,ca rezultat 3 crapi dar mai mici 3,52 și 4,2 și 2,3.

Ultima trăsătură fiind duminică la ora 05.20 și gata, pînă la final cînd plecasem la 12.30 nu am mai avut trăsături.
Am nadit cu porumb+grîu groundbait cu gust de miere, în cantitate de 20 kg. De facto dădeam cîte 6 spomburi o dată-n oră la fiecare pat de nadă.
Peștele dădea niște driluri și ranuri de nedescris făcîndu-mi o plăcere enormă.

Mulțumesc administrației că a fost amabilă și practic doar o data m-a vizitat și nu stătea cu telefonul lîngă mine.

Dacă să rezumam.

Balta merită nota 9 ( dacă s-ar face și drumul în sec. A ar merita 10/10). La moment totul este frumos și curat, densitate de peste este multă (noaptea nu poți dormi de la salturile lor). Recomand balta dată, la sigur va deveni una din bălțile mele preferate !

P.S. Nu este publicitate de loc este pur și simplu părerea mea personală.

,,Da’’ mai este de lucru la careva sectoare cu amenajarea și un pic cu curățenia ,dar dacă să comparăm cu ceea ce avem la moment în țară ea merită 9/10 cum am și spus.

V-am cuprins și pe curând !